Для батьків та опікунів

У цьому розділі батьки та опікуни дошкільнят знайдуть:

  • інтерактивний тест, що дасть змогу відчути себе на місці вихователя і зрозуміти, чи правильно ви поводитесь у типових ситуаціях взаємодії з малечею;

  • інтерактивний тест про те, якими критеріями слід керуватися під час вибору садочка;

  • пізнавальну брошуру про якісний дошкільний розвиток від дитячих психологів.

Інтерактивні тести
Виберіть тест, який вас зацікавив і який ви хотіли б пройти. У кожному тесті є рекомендації для вас.
img
Садочок мрії
Наступне питання
1
Коли я вибираю садочок для дитини, я звертаю увагу на:
i i i i
А) Як обладнана територія садочка та групи, як складено режим дня, яким буде меню, чи є медичний персонал.
i i i i
Б) За якою програмою працює садочок, які заняття та скільки часу тривають, чи є додаткові заняття, чим буде зайнята дитина впродовж дня.
i i i i
В) В якій формі проводяться заняття, чи достатньо часу для гри, чи роблять діти щось разом, як дітей навчають дотримуватися правил.
2
Коли вихователька розповідає про мою дитину, для мене важливо чути, що вона:
i i i i
А) Була на свіжому повітрі, активно рухалась, грала в різні ігри, вчасно й добре харчувалась, спала.
i i i i
Б) Активно брала участь у всіх заняттях, відповідала на запитання, що нового дізналась, чого нового навчилась.
i i i i
В) Була в гарному настрої, щось досліджувала, конструювала, гралась разом з іншими дітьми, малювала, співала, займалася творчістю, має друзів.
3
Я радію, коли моя дитина розказує, що сьогодні відбувалось у дитячому садку:
i i i i
А) Бігали на подвір’ї, грались у схованки; який смачний був обід; що вони перемогли у спортивній естафеті між групами.
i i i i
Б) Складали пазли; вихователька розповідала про тварин та їхніх дитинчат, а потім розглядали їхні зображення; вивчали назви місяців; вивчили нову букву.
i i i i
В) Моя дитина гралась разом із друзями й їм було весело; вимірювали довжину власної тіні й визначали, у кого вона найдовша; проводили досліди, як розчиняється сіль у воді.
4
Для мене важливі такі досягнення моєї дитини, які я одразу помічаю:
i i i i
А) Дитина має здоровий вигляд, менше хворіє, її тіло фізично розвинуте відповідно до віку.
i i i i
Б) Знає багато віршів, вміє рахувати (додавати, віднімати, порівнювати), знає та вживає багато слів іншою мовою.
i i i i
В) Вільно спілкується з іншими, може переказати події, які відбулись у садочку сьогодні; вміє розказати, що вона відчуває; розказати про свій настрій і пояснити, чому він такий.
5
Для мене якісний садочок – це садочок, де:
i i i i
А) Головну увагу приділяють фізичному розвитку дитини.
i i i i
Б) Спрямовують щоденну діяльність дітей на підготовку до школи.
i i i i
В) Готують до самостійного життя.
1 / 5
Наступне питання
img
Який я вихователь?
Наступне питання
1
Коли я спостерігаю за тим, як почалася сутичка й одна дитина забрала іграшку в іншої, я…
i i i i
А) Поверну іграшку й наполягатиму, щоб кривдник попросив пробачення.
Опис наслідків
У цьому випадку обидві дитини не здобудуть досвіду, як вирішувати конфлікти. Якщо ми не бачили, що відбувається, з чого почався конфлікт у будь-якій ситуації, ми не можемо бути однозначно на чиємусь боці. Коли ми пропонуємо дитині попросити вибачення, вона завжди має знати за що, інакше вибачення буде сприйнято як покарання.
i i i i
Б) Заберу іграшку й покараю обох за те, що не вміють гратися разом.
Опис наслідків
У будь-якій складній ситуації діти здобувають важливий досвід поваги до їхніх потреб, почуттів, вчаться говорити про свої потреби, відстоювати свою територію, вчаться переводити конфлікти на рівень співпраці. У цьому випадку, крім відчуття авторитарності вихователя та образи на дорослого й одне на одного, діти ніякого досвіду не здобудуть.
i i i i
В) Попрошу розповісти, що сталося. Нагадаю: «це твоя іграшка, ти можеш нею ділитися, коли хочеш»; другій дитині: «ти хочеш цим погратися, але маєш пам’ятати, що це його іграшка». Домовимося про правила надалі.
Опис наслідків
У цьому випадку ми нагадуємо дитині про правила, проявляємо повагу до почуттів і потреб обох, даємо новий коректний досвід (Ти можеш попросити іграшку, ви можете гратися разом, можете помінятися. Але власник іграшки має право не ділитися.)
2
Усі діти обідають, а одна дитина відмовляється їсти. Я…
i i i i
А) Скажу: «не з’їси – не виростеш». Це допоможе вмовити її.
Опис наслідків
Залякування – це маніпуляція. Вона призводить до розвитку страхів і зміни харчової поведінки. У цьому випадку дитина виходить із контакту зі своїми потребами.
i i i i
Б) Відволікатиму її увагу цікавою розповіддю, годуючи.
Опис наслідків
Коли ми відволікаємо дитину мультфільмом чи грою, вона привчається до маніпуляцій, не відчуває смаку їжі, не відчуває, коли приходить насичення. Це призводить до розладів харчової поведінки.
i i i i
В) Запропоную з’їсти на вибір частину поданої їжі.
Опис наслідків
Дитина відчуває повагу до своїх потреб, вчиться вибирати те, що для неї корисно й яка порція для неї в цей момент правильна.
3
Усі діти малюють. Раптом одна дитина починає плакати, засмутившись, що малюнок не виходить таким, як їй би хотілося. Я…
i i i i
А) Запропоную зробити щось інше.
Опис наслідків
Дитина не відчуває підтримки своїх емоцій, звикає до того, що будь-яку дію, яка не веде до успіху одразу, можна відкласти або кинути, переключившись на інше. У дитини не формується наполегливість. Вона не вчиться називати, витримувати й давати собі підтримку в емоціях.
i i i i
Б) Скажу: «Подивися, усі дітки малюють і ніхто не плаче».
Опис наслідків
Дитина привчається зміщувати фокус зі свого стану, своїх потреб і досягнень на інших. Вона переживає стан неуспішності й не вчиться бути уважною до своїх емоцій, не виробляє стратегії самодопомоги.
i i i i
В) Скажу «Ти, мабуть, дуже засмутився. Завжди неприємно, коли щось не виходить. Можна, я подивлюся на твій малюнок? Подивись, які яскраві кольори ти вибрав для свого малюнка – вони аж сяють на папері».
Опис наслідків
У цьому випадку дитина вчиться називати свої емоції, розрізняти їх, вчиться створювати причинно-наслідкові зв’язки подій і реакцій, дістає підтримку та вчиться спиратися на власний ресурс (те, що виходить). Так дитина відчуватиме підтримку й упевненість.
4
До кінця заняття 5 хвилин, одна дитина тягне руку та просить води (чи в туалет). Я…
i i i i
А) Не зверну уваги, оскільки скоро завершиться заняття.
Опис наслідків
Дитина відчуває ігнорування та привчається до того, що її життєві потреби невидимі й неважливі. Це веде до того, що вона може сама ігнорувати свої потреби. Дитина в майбутньому не зможе ідентифікувати свої потреби або заявлятиме про потреби обхідним шляхом, маніпулюючи.
i i i i
Б) Скажу почекати 5 хвилин до завершення заняття, тоді всі підуть пити.
Опис наслідків
У дитини має бути право задовольняти найважливіші потреби (попити, сходити в туалет), коли їй це потрібно. Якщо цього немає, дитині небезпечно поруч із нами й у конкретному просторі. Дитина не зможе бути уважною до занять, відволікатиметься та привертатиме до себе увагу непродуктивним способом, не відчуватиме, що саме ЇЇ потреби важливі.
i i i i
В) Скажу: «Ти знаєш, що завжди можеш піти в туалет чи взяти води, коли хочеш. Якщо потрібна допомога, скажи помічнику».
Опис наслідків
Дитина вчиться того, що задоволення базових потреб – її право, вона вчиться їх відчувати, задовольняти, відчуває підтримку й повагу. Це робить її більш упевненою та формує відчуття безпеки.
5
Діти прийшли з прогулянки, переодягаються та йдуть мити руки, а одна дитина одразу йде до іграшок. Я скажу…
i i i i
А) «Як не соромно, хіба ти не знаєш, що спочатку треба вимити руки?».
Опис наслідків
У такому випадку у фокусі дитини залишається не дія, яку треба виконати, а почуття сорому, яке ми формуємо в неї. Із самим миттям рук формуватиметься негативна асоціація.
i i i i
Б) «Йди швиденько вимий руки. Ти знаєш, скільки там мікробів? І це нашкодить, якщо не вимити руки».
Опис наслідків
Залякування не формує навичку. Важливо нагадати дитині про дію, переконатися, що вона розуміє, чому це важливо (але не формуючи почуття страху), і допомогти сформувати цю навичку.
i i i i
В) «Пам’ятаєш наше правило? Прийшли з прогулянки – миємо руки. Я свої ще не помила. Дивись, які брудні. Навчи мене мити руки, я щось не пам’ятаю, як це робити правильно».
Опис наслідків
Ми нагадуємо дитині про правила, допомагаємо почуватися авторитетно, даємо можливість сформувати й закріпити навичку.
6
Заняття з ліплення завершується, декілька дітей не встигли закінчити роботу. Я скажу…
i i i i
А) Що час вийшов і всі роботи треба поставити на поличку.
Опис наслідків
Дитина, яка не встигла закінчити роботу, почувається неуспішною через те, що не впоралася із завданням. Це створює відчуття тривоги й небезпеки. Наступного разу вона або поспішатиме, фокусуючись тільки на тому, щоб встигнути, або відмовиться від діяльності.
i i i i
Б) «Швидше треба було робити. Усі вже завершили. Тільки ви залишилися».
Опис наслідків
Кожна дитина виконує будь-що у своєму темпі. Ми привертаємо негативну увагу до дитини, вона почувається неуспішною, не розуміє, у чому її провина. Замість того, щоб дати дитині відчуття, що кожен працює у своєму темпі, ми навпаки формуємо негативне ставлення групи. Це впливає на відчуття впевненості й безпеки не тільки тих, хто не встиг, але й тих, хто за цим спостерігає.
i i i i
В) «Зараз час для інших занять. Ви багато встигли. Сподіваюся, вам сподобалося те, що ви зліпили. Ті, хто не завершив роботу, сьогодні ще матимуть час для цього».
Опис наслідків
Ми показуємо дитині, що її дія важлива, що в неї своя швидкість, фокусуємо увагу на процесі, а не тільки на результаті. Показуємо, що в нас є спільні правила й кордони. Даючи можливість завершити розпочате, ми не тільки поважаємо швидкість дитини, а й привчаємо її до того, що будь-яку дію важливо завершувати.
7
У групу прийшла «новенька» дитина. Я…
i i i i
А) Нічого не робитиму, самі познайомляться. Це теж досвід.
Опис наслідків
Для всіх дітей – і самої новенької, і дітей у групі – це може бути небезпечно. Дітям важлива допомога у формуванні відносин, новій дитині може бути небезпечно, і нам важливо враховувати період адаптації до нового простору та групи. Ми допомагаємо дітям сформувати здорову прихильність, озвучуємо правила групи. Представляючи новеньку групі, ми даємо їй «місце».
i i i i
Б) Представлю дитину іншим дітям групи.
Опис наслідків
Мало представити дитину групі. Для полегшення адаптації та відчуття включеності всіх дітей, для формування близькості в групі важливо представити й усіх дітей у групі. Щоб у кожного була можливість назвати своє ім’я, те, що він любить чи ні. А ще важливо з усіма дітьми повторити правила групи.
i i i i
В) У ранковому колі представлю нову дитину, запропоную всім дітям назвати свої імена й улюблену гру, а також повторити правила групи.
Опис наслідків
У цьому випадку новенька дитина почувається включеною, вона знайомиться з дітьми, одразу ж залучається в ігрову діяльність, а діти у групі відчувають, що кожен з них важливий. Повторюючи правила, ми формуємо «кордони відносин», створюємо контур безпеки для всієї групи.
1 / 7
Наступне питання
Критерії відбору садочків за якістю
Визначимо, які важливі критерії слід враховувати під час вибору садочка
  • Середовище: простір групової кімнати, умеблювання, візуальне оформлення простору, безпечне облаштування території.

  • Мовлення та грамотність: заохочення до спілкування, щоденне читання книжок, розширення словника.

  • Взаємодія: позитивна взаємодія між дітьми й вихователями, між самими дітьми, індивідуальний підхід, дотримання правил і норм взаємодії.

  • Діяльність: пізнавальна, ігрова, мистецька, театралізована, самостійна, стимулювання до досліджень.

  • Особистий догляд: гігієна, споживання їжі, безпека, практики збереження здоров’я.

  • Партнерство з батьками: залучення батьків до діяльності в групі, повага до культури й цінностей сімей.

  • Інклюзивність: повага до потреб і забезпечення підтримки для кожної дитини.

img
Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux

Іскорки
Суперсил

Перейти