Я та творчість
Контакт із творчим потенціалом, розвиток під час гри, інтеграція сигналів від усіх каналів відчуттів, реалізація дитиною своєї активності, самостійності, творчої ініціативи; прагнення вибирати на власний розсуд; формування шляхів та засобів досягнення цілей і намірів, реалізація своїх потреб й інтересів.
Підтримка творчості дитини в дошкільному віці створює основу для подальшого розвитку та впливає на її майбутнє

Світ дошкільнят – це світ уяви й магії. Творчі здібності багатьох дітей досягнуть свого піку до шести років, адже саме в цьому віці переважає активність правої півкулі мозку.


У дошкільному віці дитяча фантазія є безмежною! Діти люблять уявні ігри та мають природну тенденцію фантазувати, експериментувати й досліджувати. Вони захоплюються магією та намагаються розрізнити фантазію і реальність. Їхній творчий потяг запалює бажання вчитися й підтримує інтелектуальний розвиток з усіх предметів.

Сходинки розвитку навички
1

Проявляє позитивні почуття, коли залучається до творчих видів діяльності

Розкажи:
Зроби:
Спитай у вихователя:

Розкажіть дитині власну історію. Наприклад, що ви відчували, коли щось робили разом з батьками, приміром іграшки для новорічної ялинки.

  • Театр тіней: ви зображаєте тварин за допомогою тіні, а дитина відгадує.
  • Разом (використовуючи пальчикові фарби) зробіть відбиток пальчиків і долоньок. Домалюйте деталі, щоб ваші малюнки перетворилися, наприклад, на кошенят.

Чи виникає почуття радості в моєї дитини, коли її залучають до творчої діяльності? З якими матеріалами їй подобається працювати? Чи буває моя дитина засмучена, і що допомагає їй вийти із цього стану?

2

Проявляє зацікавленість у творчих видах діяльності: виявляє допитливість, спостерігає та ставить запитання

Розкажи:
Зроби:
Спитай у вихователя:

Розкажіть власну історію. Наприклад, про вашу творчу діяльність разом з батьками або друзями. Я любила наносити фарбу на вологу серветку й дивитись, як вона розтікається по всій площині. Потім ми із сестрою вигадували, на що схожа ця пляма.

Творча діяльність за допомогою нетрадиційних матеріалів:

  • малюйте сумішшю: гуаш + піна для гоління;
  • використовуйте тактильний (кінетичний) пісок;
  • розфарбуйте макарони в різні кольори й разом зробіть намисто.

До яких творчих видів діяльності моя дитина виявляє найбільшу цікавість? Я знаю, що моя дитина не охоче користується пензлем. Як допомогти дитині в ситуації, коли виникають труднощі?

3

Сама ініціює гру або творчу активність

Розкажи:
Зроби:
Спитай у вихователя:

Розкажіть власну історію. Наприклад, як на морі ви робили фортецю з піску – спочатку самі, а потім разом із друзями. Так вийшла велика фортеця. Опишіть свої емоції.

Гра «Я чарівник».

Запропонуйте дитині матеріали (не більше як 5 різних): ватні диски, корки, маленькі коробки, великі макарони, лотки з-під яєць тощо. Спитайте: «Якби ти був чарівником, на що перетворив би ці предмети? Що із цим можна зробити ще?» Запропонуйте скласти казку про ці перетворені предмети.

Чи буває, що моя дитина в групі ініціює гру або творчу діяльність? Що викликає в неї найбільшу цікавість? Я вважаю, що це дуже важлива навичка, і хочу допомогти дитині її розвинути. Що ви можете порадити?

4

Подобається процес самостійної творчої активності

Розкажи:
Зроби:
Спитай у вихователя:

Розкажіть про ситуацію, в якій ви проявили свою креативність. Наприклад, ми з дідусем на дачі розмалювали паркан у різні кольори, а потім і вудки для риболовлі.

  • Дайте дитині прості побутові речі. Спочатку поспостерігайте за діями й іграми дитини. Потім запропонуйте зробити повітряну кулю (стаканчик, кулька, нитки). З інших речей зробіть іграшку.
  • На аркуші паперу разом намалюйте крапки (спробуйте фломастери одного або різних кольорів). Завдання: з’єднувати крапки, створюючи фігури, які також можна розмалювати.
  • Схвалюйте й підтримуйте дитину. Похваліть конкретну дію.

Як дізнатися, яка саме творча активність подобається дитині? У чому зараз виявляється творчий потенціал моєї дитини?

5

Використовує різноманітні матеріали для творчої діяльності

Розкажи:
Зроби:
Спитай у вихователя:

Розкажіть власну історію. Наприклад, як ви гралися коробками з-під взуття. Будували замки, а мамині босоніжки робили верхівкою вежі.

  • Зробіть щось із незвичайних матеріалів (картину з крупи й макаронів).
  • Разом порвіть декілька аркушів кольорового паперу й зробіть колаж.
  • Театр шкарпеток. Одягніть на руку собі й запропонуйте вдягнути дитині кольорову шкарпетку. Дайте їм імена. Розпочніть розмову шкарпеток. Використовуйте прикметники (гарний, яскравий, помітний, блискучий тощо).

Як у домашніх умовах створити творче середовище, в якому дитина може проявити фантазію?

6

Продукує нові ідеї поєднання та використання речей у новий спосіб

Розкажи:
Зроби:
Спитай у вихователя:

Розкажіть дитині історію з власного досвіду. Наприклад, як ви з татом вигадували нові казки з персонажами улюбленої казки. А потім до цього процесу долучалася й мама. Наприклад, «Нові пригоди Колобка».

Пограйте в гру, де учасники по черзі заплющують очі. За командою ведучого треба розплющити очі й назвати перший предмет, що потрапив у поле зору. Завдання – знайти щось незвичайне в цьому звичайному предметі або знайти новий незвичний спосіб використання цього предмета.

Ми намагаємося розвивати творчий потенціал нашої дитини. Як наша дитина експериментує? Чи дозволяє собі створювати нове або лише повторює те, що їй пропонують?

7

Творчо проявляє себе в різних сферах: у музиці, малюванні, рухах тощо

Розкажи:
Зроби:
Спитай у вихователя:

Розкажіть власну історію. Наприклад, як ви з мамою (татом, сестрою тощо) зробили музичні інструменти й гралися в оркестр. Тато відбивав ритм на поверхні столу, мама грала на ложках, а брат – на маракасах із крупою. Я був диригентом або шурхотів папером. Сестричка танцювала. Було весело!

  • Виготовте з предметів домашнього вжитку музичні інструменти.
  • Пантоміма: по черзі показуйте якийсь предмет і відгадуйте, на що це схоже. Наприклад: тигр, який пробирається джунглями; робот; орел, що літає в небі над скелями; королева; прибулець; каструля з киплячою водою. Треба показати персонаж у русі. А решта учасників мають відгадати його.

Які види творчої діяльності найбільше цікавлять мою дитину?

8

Фантазує, мріє, грає в ігри, озвучує героїв

Розкажи:
Зроби:
Спитай у вихователя:

Розкажіть власну історію. Наприклад, як ви в дитинстві спостерігали за хмарами й уявляли, на що вони схожі.

  • Фломастер – чарівна паличка. Нею можна перетворити одне одного на різних тварин. Після перетворення рухайтеся та вигукуйте звуки цієї тварини.
  • Пограйте в гру під час вживання їжі. Перша літера назви страви – це перша літера ознаки, яку дитина має назвати. Наприклад, у тарілці морква – ми їмо Мудрість, картопля – Краса, редька – Радість.

Чи спостерігали ви ситуації, в яких моя дитина фантазувала, вигадувала щось? Як можна підтримати таку ініціативу дитини?

9

Відмовляється брати участь у діяльності, яка не подобається

Розкажи:
Зроби:
Спитай у вихователя:

Розкажіть дитині історію про те, як ви не любили щось (співати, малювати тощо) і довго відмовлялися, а потім ризикнули й вам сподобалося.

Дорослий, не кваплячись і всміхаючись, розкриває коробку з фарбами, бере папір, пензлик і починає малювати, кажучи: «Я теж у дитинстві не дуже любив малювати. Якщо хочеш, приєднуйся».

Спостерігайте за мімікою, жестами й рухами дитини, підбадьорюйте, нехай вона зрозуміє, що ви можете робити це разом і що це цікаве заняття.

Чи дозволять дитині відмовитися від небажаної діяльності? Як їй це зробити? Що при цьому скажуть інші діти? Від чого відмовляється моя дитина? Чи вдається їй приєднатися до інших, коли вона готова це зробити? Як заохотити?

10

Приєднується до творчої активності, яку пропонують дорослі й діти

Розкажи:
Зроби:
Спитай у вихователя:

Розкажіть історію. Наприклад, про те, як разом з мамою перед сном грали в гру «Нічна розмова іграшок» (придумували, що іграшки роблять уночі, про що розмовляють). Можете потім пограти в таку гру.

Гра «Не може бути». По черзі хтось називає щось неймовірне (річ, явище природи, незвичайну тварину, випадок), а інші оцінюють його ідею словами «буває» або «не буває» залежно від її реальності, відгадують «буває – не буває». Підтримуйте ініціативу дитини вигадувати те, чого «не буває».

Які види творчої активності дитина охоче виконує разом з іншими дітьми? Якщо одночасно звучить багато ідей, як краще організувати цей процес спільної діяльності, коли діти творять разом?

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux

Іскорки
Суперсил

Перейти