Одним з основних чинників усього подальшого розвитку дитини є сформована прив’язаність до дорослого. Згодом вона переростає в базове внутрішнє переконання, що світ загалом є безпечним місцем і людям здебільшого можна довіряти, відкриватися й будувати з ними близькі стосунки.
Взаємодія між дорослими та дітьми має величезне значення для підтримки фізичного, соціального, емоційного й розумового розвитку дітей. Саме дорослі створюють безпечне та комфортне емоційне середовище, що сприяє стимулюванню розвитку, формуванню позитивної самооцінки, відчуттю власного «я» та належності до певної спільноти. Ставлення найрідніших людей до потреб дитини закладає фундамент її ставлення до себе, зрештою – самооцінки дитини. Завдання батьків – створити безпечне середовище, досвід перебування в якому стає основою для подальшого розвитку дитини.
Отож дуже важливими є тон голосу, вираз обличчя, жести й дотики, які використовують дорослі, розмовляючи з дітьми або реагуючи на їхню поведінку. Для розвитку позитивного досвіду взаємодії важливо разом з дитиною розмірковувати, гратися, читати, співати, танцювати тощо, висловлюючи свої емоції, розповідаючи історії з власного життя, розпитуючи дітей і вислуховуючи їх.
Емоційний відгук дитини на появу дорослого (у полі зору дитини): коли з’являється дорослий, дитина емоційно реагує, виявляючи радість від зустрічі
Виявляє бажання наслідувати дії дорослого та вчиться в нього
Повідомляє дорослому про свої потреби різними способами (жестами, словами, використовуючи міміку, рухи тіла)
Навчається говорити дорослому (членам сім'ї, близьким дорослим, вихователям), не боячись, довіряє й не відчуває остраху перед реакцією дорослого на повідомлення
Дитина з радістю включається в спільну діяльність та активний діалог із дорослим
Ініціює розмову з дорослим (підходить до дорослого й починає розмову)
Підтримує діалог зі знайомим дорослим (окрім членів сім’ї)
Довіряє дорослому: каже про те, що тривожить, лякає, засмучує
Дитина відпускає дорослого, знаючи, що дорослий повернеться до дитини
Вільно висловлює свою думку, не боїться помилитись (довіряючи реакції та підтримці дорослого)