ЮНІСЕФ та Міністерство освіти і науки України презентують освітній серіал про організацію якісного освітнього середовища за методикою ECERS-3 для вихователів та освітян дошкілля.
Серіал допоможе вихователям краще розібратись в особливостях організації якісного освітнього середовища дитячого садка за методикою ECERS-3. 10 епізодів розкривають теми організації простору дитячого садка, практик особистого догляду, адаптації та розвитку дитини у садочку.
Він також буде цікавий батькам та опікунам — сформує орієнтири для оцінювання щоденного життя садочку, а також допоможе краще зрозуміти процес адаптації дитини до садочку та важливість встановлення хороших стосунків між вихователями, дітьми, батьками.
Проєкт має на меті допомогти залучити освітян дошкілля до промоції важливості дошкільної освіти, напрацювань та реалізації змін, розвитку безпечної та інклюзивної освіти задля забезпечення всебічного гармонійного розвитку дітей.
Освітній серіал доступний на платформі для розвитку дошкільнят НУМО, а також у розділі MEGOGO Освіта від медіасервісу MEGOGO з різних пристроїв.
Окрім цього, освітній серіал про ECERS-3 доступний на Дія.Освіта, де за проходження курсу можна отримати сертифікат.
Проєкт реалізовано Представництвом Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) за підтримки Міністерства освіти і науки України.
1. Простір дитячого садка
Що таке методика ECERS-3? За якими індикаторами освітній простір вважається якісним?
ECERS-3 — це система критеріїв оцінювання якості освітнього процесу в закладах дошкільної освіти. Також якість за ECERS-3 — це досвід, який отримує дитина протягом звичного дня в садочку. Основне завдання методики — це оцінювання якості за певними метриками, проте її рекомендації можна й варто застосовувати у своїй щоденній діяльності в ЗДО. Яким чином має бути облаштований та візуально оформлений простір дитячого садка?
2. Щоденні практики особистого догляду
Чи мають вихователі обідати за одним столом з дітьми? Як навчити дітей мити руки?
В цій серії говоримо про другу підшкалу методики ECERS-3 «Повсякденні практики особистого догляду». Вона складається з чотирьох параметрів: споживання їжі, туалетно-гігієнічні процедури, здоров’язбережувальні практики та безпека.
3. Мовлення та грамотність
У який спосіб ми можемо спонукати дітей до мовлення?
Обговорюємо рекомендації, що стосуються розвитку мовлення та розширення словника дитини зокрема. А також чому читання книжок із дітьми не повинно обмежуватись власне читанням, а має бути значно ширшим видом діяльності.
4. Види навчально-пізнавальної діяльності
Якою має бути взаємодія педагога з дітьми під час користування осередками діяльності?
Відповідаємо на запитання, як організувати матеріали у груповому приміщенні в такий спосіб, щоб діти ними справді користувалися з максимальною користю та комфортом.
5. Взаємодія
Якою має бути атмосфера у групі дитячого садочка? Як її створити?
В цій серії говоримо про те, що навіть нагляд і дисципліна — це не тільки про правила, а й про настрій та взаємодію.
6. Структурування програми
Що таке переходи? Як організувати вільну гру та загальногрупові види діяльності?
Обговорюємо, чому навіть короткі переходи між різними видами діяльності важливо організовувати в цікавий спосіб. А також чому гра за вільним вибором дитини є необхідною для психологічного й емоційного стану дітей, які пережили травматичний досвід.
7. Партнерство з батьками
Яка роль батьків у взаємодії з садочком? Чому така взаємодія є важливою?
Ділимося порадами про те, як вихователі можуть допомогти батькам стати партнерами в освітньому процесі. Тема цього епізоду не повʼязана із методикою ECERS-3, але буде дуже допоміжною у щоденній роботі вихователя.
8. Комунікація з батьками
Яким має бути зворотний зв’язок?
Детально розбираємо тему зворотного зв’язку з батьками й того, як зробити його максимально ефективним та зрозумілим для всіх учасників освітнього процесу. Тема цього епізоду не повʼязана із методикою ECERS-3, але буде дуже допоміжною у щоденній роботі вихователя.
9. Адаптація дитини в садочку
Як полегшити процес адаптації для дітей, батьків і для вихователів?
Обговорюємо, як правильно адаптувати дитину до садочку, чому перші дні можуть бути стресом для всіх учасників процесу, а також як допомогти батькам підготувати і себе, і дітей до змін. Тема цього епізоду не повʼязана із методикою ECERS-3, але буде дуже допоміжною у щоденній роботі вихователя.
10. Формати взаємодії з батьками
Якими простими кроками можна покращити взаємодію вихователя з батьками?
Пропонуємо кілька дуже конкретних способів, як налагодити роботу з батьками у форматі партнерства. Тема цього епізоду не повʼязана із методикою ECERS-3, але буде дуже допоміжною у щоденній роботі вихователя.